Natuurpunt Nieuwerkerken zet lokale natuur al 35 jaar lang in de kijker

31 jan 2023
Lokaal nieuws
Natuurbeleving

“We maakten een wandeling door het bos achter de hoeve en namen ook een kijkje in het gebied ernaast, waar Natuur en Bos nieuwe bomen aanplant en paden aanlegt”, vertelt bestuurslid Omer Vanstraelen. Daarna trok het gezelschap naar binnen voor een glaasje, gevolgd door kaas, wijn en taart. “We zijn blij dat we vandaag ook een nieuw bestuur konden aanstellen”, aldus Omer. “Onze nieuwe, jonge voorzitter is Nathan Reviers. Hij stelde ook enkele andere nieuwe bestuursleden voor.”

Omer maakte van de gelegenheid gebruik om herinneringen op te halen uit de voorbije 35 jaar ‘Natuur van de vier deelgemeenten kenbaar maken bij de Nieuwerkerkenaren’, zo luidt het devies. Via studie-excursies, lesenreeksen en andere activiteiten voor jong en oud heeft de vereniging daar zeker haar steentje toe bijgedragen. Ook cursussen over onder meer biotuinieren en composteren vielen in de smaak. “Waar mogelijk hebben we ook samengewerkt met andere verenigingen van de gemeente”, aldus Omer. “Met ons nieuwe bestuur kunnen we ook in de toekomst boeiende activiteiten blijven organiseren, te beginnen met onze filmavond.”

bron: hbvl.be