Campagne: Dag van de Natuur voor afdelingen

webbanner snuit Dag van de Natuur 2023
Jenny

23 & 24 november 2024

Je bent op de pagina voor afdelingen. Zoek je de publiekspagina van de Dag van de Natuur? Klik hier.

De Dag van de Natuur is de uitgelezen kans om met een groep mensen aan de slag te gaan met beheerwerken in jouw gebied. Tijdens dit weekend kunnen bergen werk verzet worden en betrek je nieuwe mensen bij natuurbeheer.

Jong beleefd, is oud gedaan. In het verleden gingen al veel kinderen en gezinnen aan de slag tijdens Dag van de Natuur. Dit jaar nodigen we jullie uit om Dag van de Natuur een extra Snuit-tint te geven. Tips over het organiseren van Snuit activiteiten vind je hier en tips voor snuiterige beheerwerken hier

Nodig ook de lokale JNM-afdeling uit om een eigen, open beheeractiviteit voor hun leeftijdsgroep te organiseren op jullie Dag van de Natuur. Voor hen een kans om nieuw publiek te werven, voor jullie een extra activiteit voor die kinderen die liever zonder ouders aan het werk gaan...

Dag van de Natuur
NP

Campagnemateriaal

Afdelingen die meedoen aan Dag van de Natuur kunnen gratis promotiemateriaal bestellen.

• Vraag je gepersonaliseerde flyer (A5) voor Dag van de Natuur (binnenkort beschikbaar) aan door het ingevulde sjabloon (binnenkort beschikbaar) door te sturen naar: [email protected] voor 30 oktober.
  • Vraag je standaard A2-affiche (binnenkort beschikbaar) aan via [email protected].
  • Download A3-affiches om zelf te printen:
    • Met invulvak (binnenkort beschikbaar)
    • Zonder invulvak (binnenkort beschikbaar)
  • E-mailbanner (binnenkort beschikbaar)
  • Webbanner (binnenkort beschikbaar)

SNUIT!

Dit jaar geven we tijdens Dag van de Natuur extra aandacht aan kinderen.

>> Klik hier voor meer inspiratie hoe je beheerwerken met gezinnen aanpakt.

Ga je voor een echte Snuit-editie?

• Zorg dat gezinnen weten dat ze welkom zijn via de aankondiging van je activiteit
  • Voeg de SNUIT-tag toe wanneer je je activiteit invoert
  • Zorg voor afwisselende klusjes op kindermaat
  • Zorg dat spelen en ravotten ook kunnen en mogen
  • Geef aandacht aan veiligheid bij het gebruik van werktuigen in de buurt van (of door) kinderen
  • Neem contact op met JNM met de vraag of ze, naast jullie eigen gezinsvriendelijk programma, ook een open beheeractiviteit voor hun leeftijdsgroep willen opzetten.

Samenwerken met partners uit de buurt

Dag van de Natuur is een sterk merk en een uitgelezen kans om contacten te leggen met naburige groepen en verenigingen die al dan niet met natuur bezig zijn. Misschien komen er wel duurzame samenwerkingen uit. Dacht je bijvoorbeeld aan de lokale jeugdbeweging?

Jouw Dag van de Natuur in de lokale media?

Ga aan de slag met dit kant-en-klare persbericht