Erik De Keersmaecker

Het Niels Broek, tijdelijk moeilijk toegankelijk!

22 feb 2022
Lokaal nieuws

Beste bezoeker van het Niels Broek, beste natuurliefhebber (m/v)

Sinds enkele maanden staat het waterpeil in het Niels Broek heel hoog, dat is een normale situatie. Van nature zijn broekgebieden zoals het Niels Broek waterrijke gebieden.

Om het Niels Broek toegankelijk te houden zijn we enkele jaren geleden gestart met de aanleg van vlonderpaden. Dat is niet vanzelfsprekend, het is immers een dure zaak.

Om het wandelpad door het Niels Broek te volgen en om natte voeten te vermijden zijn laarzen dan ook noodzakelijk!

De recente stormwinden waarmee we nu geconfronteerd worden hebben voor een extra probleem gezorgd, op het pad liggen omgevallen bomen. Zodra de omstandigheden beter zijn, zullen vrijwilligers van Natuurpunt Rupelstreek omgevallen bomen die op het pad liggen verwijderen.

Inmiddels verontschuldigen we ons voor het ongemak.

De vrijwilligers van Natuurpunt Rupelstreek