Johnny Walker Ladies Club

De Johnny Walker Ladies Club wandelt 63 kilometer tijdens Expeditie Natuurpunt: “Door dichter bij de natuur te staan, krijg je er spontaan meer respect voor.”

1 jun 2022
Lokaal nieuws
Expeditie Natuurpunt
Natuurbeleving

Op 25 en 26 juni gaat Expeditie Natuurpunt door. Een positieve uitdaging waar de Johnny Walker Ladies Club geen nee tegen zegt. Ze wandelen maar liefst 63 kilometer voor Landschap De Liereman. Voor wie ze nog niet kent: deze groep vriendinnen kent elkaar al bijna zeven jaar en kan je gerust tegenkomen aan de schoolpoort van De Regenboog of in ons natuurgebied. Voor ze aan de avonturentocht beginnen, nemen we poolshoogte bij Karen, een van de teamleden die zich als vrijwilliger ook engageert voor de stiltewandelingen in Landschap De Liereman.

Hoe zijn jullie op het idee gekomen om mee te doen aan Expeditie Natuurpunt?

“Twee jaar geleden waren we ook ingeschreven voor de Expeditie. Die mocht toen jammer genoeg niet doorgaan door de coronamaatregelen, maar we zijn niet bij de pakken blijven zitten. We hebben zelf een weekend georganiseerd, een hele afstand gewandeld en overnacht op een paalkampeerplaats. Het ingezamelde geld hebben we daarna aan Landschap De Liereman geschonken en is deels gebruikt voor het behoud van de kievit. Dit jaar zijn we opnieuw van de partij.”

Welke route hebben jullie gekozen?

“We hebben beslist om de Grote Neteroute te doen. Voor mij is het nog een onontdekt gebied. Ik weet niet of dat ook het geval is voor mijn andere teamleden, maar het is altijd leuk om nieuwe plekken dicht bij huis te leren kennen.”

Wat zijn je verwachtingen van de Expeditie?

“We leven in een hectische wereld, werken hard, hebben een gezin, vrienden en hobby’s. De natuur helpt je tot jezelf te komen en stress te verlagen. De Expeditie is voor mij een manier om stil te staan bij hoe we verbinden met de natuur en hoe we er anders voor kunnen zorgen. Door dichter bij de natuur te staan, krijg je er spontaan meer respect voor.”

Waarom moeten onze lezers de Johnny Walker Ladies Club, of beter gezegd Landschap De Liereman steunen?

“Om verschillende redenen. Het is een prachtig en uniek natuurgebied in de Kempen, dat aandacht vraagt. Om het in stand te houden en verder uit te bouwen, is er geld nodig. Daarnaast bestaat Landschap De Liereman uit een toffe en gedreven gemeenschap. Dat is ook een reden om te steunen. Het vrijwilligersteam en de medewerkers zetten zich met hart en ziel in voor het natuurgebied. Door de extra middelen krijgen ze de kans om hun passie verder uit te oefenen.”

De Johnny Walker Ladies Club steunen kan nog tot 26 juni. Doe een gift op https://expeditie.natuurpunt.be/project/35738. Bedankt!