Welkom in Peerdsbroeken

Natuurpunt Asse zoekt helpende handen en ogen

7 dec 2023
Lokaal nieuws
Organisatie

Natuurpunt Asse zet zich in voor meer en betere natuur in Asse. Ben je een echte natuurliefhebber, lees dan zeker verder.

De laatste jaren zijn er heel wat percelen in beheer bijgekomen vooral in Asbeek. Het beheer van deze natuurgebieden (Louwijnbos, Kakelenbos, Kerlemeers, Pullewouwe, Dokkenbos, Peerdsbroeken) is zeer verscheiden en gaat van het maaien van riet, het aanplanten van bomen tot het verwijderen van uitheemse soorten.
Daarnaast is het ook belangrijk om een oogje in het zeil te houden in onze gebieden en eventuele problemen te melden (bv een omgewaaide boom na een storm, sluikstort, ...).

Voor de verdere uitbouw en beheer van onze natuurgebieden in Asbeek zijn we op zoek naar personen die zich willen engageren om samen met de beheerder en andere vrijwilligers aan de slag te gaan. Hij maakt je wegwijs in het beheerplan, bekijkt samen met de vrijwilligers welke taken er kunnen uitgevoerd worden, maar geeft ook de mogelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan.

Ben je een echte natuurliefhebber, steek je graag de handen uit de mouwen of wil je graag je kennissenkring verruimen en aansluiten bij het beheerteam, laat dan zeker iets weten door te mailen naar [email protected].

Meer informatie over deze natuurgebieden in Asbeek en ook in de rest van de gemeente Asse, kan je alvast vinden via deze link.

Tot binnenkort ?