Tel mee en win een Swarovksi verrekijker

Wie vogels goed wil spotten heeft een goede verrekijker nodig. Tel de vogels in je tuin tijdens Het Grote Vogelweekend en maak kans op de nieuwe CL Pocket van Swarovski Optik. Het is een kleiner model maar niet minder sterk. De CL Pocket garandeert een zeer hoge optische kwaliteit, uniek voor het compacte verrekijkerssegment. Deze verrekijker voelt zeer comfortabel aan en is ideaal om mee te nemen tijdens je wandeling of fietstocht.

...of een van de 5 vogelpakketten

Vogelweeekend Pakket

Dit pakket is ideaal in voorbereiding op het Grote Vogelweekend. Met het Hi Energy Winterpakket voorzie je de vogels in jouw tuin van hoogwaardig voer. Het voederhuis Memphis is door zijn formaat ideaal voor kleine tuinen, schuttingen en balkons. Deze is zo ontworpen dat er meerdere vogels tegelijkertijd van kunnen genieten. De vetbollen met insecten kenmerken zich door de toevoeging van een ongekend rijke zadenmix met o.a. hele zonnepitten, gepelde zonnepitten, gierst, gebroken mais en gebroken pinda’s. Dit maakt de bol bijzonder geliefd bij zadenliefhebbers zoals mezen, mussen, boomklevers en groenlingen. Het Grote Vogelweekend-pakket van Natuurpunt

Vogelpret met 15% korting

In de periode voor en na de vogeltelling krijg je een korting van 15% op alle vogelproducten met de code TEL2021. Deze kan je tot 31 maart 2021 gebruiken bij je bestelling. Ben je al lid van Natuurpunt? Dan geldt deze korting bovenop je vaste ledenkorting van 10%.

www.natuurpunt.be/winkel

Als echte vogelliefhebber wil je alles weten over vogels. Speciaal voor jullie selecteerde Natuurpunt twee vogelgidsen die je bijstaan bij het herkennen van de vogels in je tuin of tijdens je wandeling.

De ANWB Vogelgids van Europa is al jaren de meest verkochte vogelgids. Je vindt er 770 vogelsoorten terug met gegevens over habitat, verspreidingsgebied, geluid en voorkomen. Met 4000 gedetailleerde tekeningen kan je de juiste vogel op naam brengen.

De Hayman's Zakgids Vogels is dan weer een handige vogelgids met 450 Europese vogelsoorten. De vele natuurgetrouwe illustraties tonen de vogels in hun vlucht en in rust, in zomer- en winterkleed, als jonge en volwassen exemplaren.

Vogelgids Natuurpunt Winkel

Hoe tel je vogels tijdens Het Grote Vogelweekend?

1. Tel op zaterdag 30 of zondag 31 januari 2021 de vogels in je tuin of balkon en dat minstens een kwartier (of langer). Vliegen de vogels alleen maar over je tuin? Die tellen niet mee.

Scholen
    , kinderboerderijen en andere groepen kunnen meetellen van 25 tem 29 januari 2021 op een moment dat past voor hen.

2. Zie je een of meerdere vogels van een soort? Schrijf deze dan op. Tel je resultaten niet bij elkaar op, dan loop je het risico dezelfde vogel dubbel te tellen. Geef alleen het hoogste aantal door van een soort die je tegelijk hebt gezien. Dus: zie je in je tel-kwartier 3 koolmezen tegelijk en even later 5 koolmezen? Dan geef je 5 koolmezen door. Zie je niets of weinig tijdens je tel-kwartier? Geef dit ook door, het levert waardevolle informatie op.

3. Geef je telling door voor zondagavond 31 januari (24u).

logobalk GVW 2021