Natuurpunt Waasland Kern Zuid

Lokeren
Sint-Niklaas
Waasmunster

Ontdek de natuur in eigen streek

Ontdek de natuur in eigen streek, en bezoek bij voorbeeld De Daknamse Meersen of één van de andere waardevolle natuurgebieden in de regio Lokeren, Waasmunster, Tielrode en Sint-Niklaas

Ontdek de natuur in eigen streek, en bezoek bij voorbeeld De Daknamse Meersen of één van de andere waardevolle natuurgebieden in de regio Lokeren, Waasmunster, Tielrode en Sint-Nikaas

Wie we zijn

Zoals 152 andere afdelingen van Natuurpunt in Vlaanderen, is Natuurpunt Waasland Kern Lokeren en Waasland-Zuid sterk met de natuur verbonden.
Onze plaatselijke afdeling telt ca. 1500 leden en ons werkingsgebied strekt zich uit over de gemeenten: Sint-Niklaas, Lokeren, Waasmunster en de deelgemeenten van Temse: Tielrode en Elversele.
De courante werking ligt in handen van het dagelijks bestuur.

Agenda

Meer leren over de natuur? Of genieten van het moois wat onze streek ons te bieden heeft? Wij bieden activiteiten en cursussen voor jong en minder jong, voor beginners en natuurliefhebbers die zich willen verdiepen, voor mensen die eens willen proeven van een activiteit en voor mensen die hun schouders onder natuurbehoud en -beheer willen zetten.

Benieuwd? Ontdek hier het actuele aanbod.

Bekijk alle activiteiten

Natuurgebieden

Goed nieuws: onze natuurgebieden zin altijd open!

Het beheer van natuurreservaten vraagt een goede organisatie, veel kennis en de inzet van heel wat vrijwillige handen.
Hier bij Natuurpunt Waasland Kernen Zuid en Lokeren zijn we trots op onze reservaten die allen zeer waardevolle natuurelementen bevatten. Het grote publiek kan genieten van deze natuurgebieden, maar ook onze activiteiten zijn een aanrader om met meer kennis van zaken en plezier te ontdekken welke natuur-rijkdom onze streek heeft.